Pagina's

dinsdag 18 september 2012

Sverige


 
Het eerste wat ik zag toen ik met de trein in Zweden aankwam was niet de indrukwekkende brug/tunnel tussen Kopenhagen en Malmö, zelfs geen mooie rode huizen zoals je hier zoveel hebt. Nee het eerste wat ik zag van het Zweedse land was de IKEA. Typisch he?

Maar in een trip van vier uurtjes van Kopenhagen naar Gothenburg (wat je op z'n Zweeds ongeveer uitspreekt als joiteboriej) zag ik prachtige Zweedse landschappen. De meren, bossen en bergen, veel bergen. Maar ook vele eilandjes langs de kust. Ja, ik was echt heel blij om eindelijk in Zweden te zijn. 

De trip naar het dorpje waar ik zit duurde nog ongeveer een klein uur. In dat uur heb ik lang en breed kennis gemaakt met de taal, wat een gekke maar grappige taal.. Ik hoop dat als ik terugkom naar Nederland ik verder kom dan hur mår du?, jag mar bra, hej då en Jag heter Mady.
 Ik werd opgehaald door een oude Volvo om vervolgens aan te komen bij mijn huis voor de komende tijd. Wat een huis, ik voelde me gelijk als in pippi langkous.


 

 De moestuin in de voortuin, waar je vooral kruiden en blaadjes voor salades kan plukken
 De veranda (niet te missen in Zweden) en een klein hutje waar ook iemand in woont

 
Het huis van de achterkant, meer moestuin en op een berg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten