Pagina's

donderdag 20 september 2012

lägereld på stranden


   


Eerder liet ik al een foto zien van het meer, Hallüngen. Het is een gigantisch meer waar kleine huisjes aan liggen, een trein langs raast en in de buurt van ons huis een strandje ligt. Het was eindelijk een beetje mooi weer in de avond, alle andere avonden was het een beetje nat van de regen en te koud. Maar maandag had de zon lang geschenen en namen we aardappels en appels mee om een kampvuurtje te maken.


 Een van de katten, Sesam, volgde ons heel de weg naar het vuur om gezellig met ons te zijn. Het is echt een gekke kat, hij achtervolgt je alsof het een hond is..

 
Let's make a fire!

 
Het duurde niet lang voor er een warm vuurtje ontstond.

Terwijl we bij het vuur zaten keek ik naar de sterren. In het dorpje waar ik zit hebben ze amper straatverlichting en het was laat, dus er was bijna geen licht behalve het vuur. En ik zag sterren zoals ik ze nog nooit gezien had, echt prachtig! We zagen naast sterren ook de ministerretjes tussen te grote, het leek op sterrenstof. Het is jammer dat Nederland zo veel lichtvervuiling heeft in de nacht, want zelfs op de Veluwe of in een ander relatief rustig gebied van Nederland is de sterrenhemel niet zo adembenemend als hier.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten