Pagina's

woensdag 19 september 2012

Hallon

Het werken in Zweden op een boerderij is natuurlijk heel anders dan het werk wat ik ooit in mijn leven heb gedaan. Het is vooral buiten werken, op het hectare grote veld vol met bosbessen, oranje bessen, boontjes, frambozen, tomaten, rabarber, cougettes, komkommers en nog veel meer groentes en fruit. 

Ik maak dagen van 6 uur, 5 dagen per week. Dat is 30 uur per week. En dat is echt prima. Ik kan in de middag rustig nog even naar buiten, een boek lezen of, more likely, in mijn "beste engels" cultuurverschillen leren van mijn Amerikaanse, Australische en Duitse medebewoners. Ik kreeg pas een compliment over mijn engels dus er is in ieder geval één taal die ik beter leer wanneer ik hier ben... 


Zoals ik al zei werken we veel buiten. De frambozenstruiken zijn ongeveer 7 lange paden van ongeveer 20 meter lang, als het niet meer is. En de frambozen zijn natuurlijk hartstikke vers, rijp en heel erg lekker. Na een dag of halve dag plukken bekijk je je oogst en kan je best een beetje trots zijn op de volle bakken met frambozen die in de voortuin van het huis verkocht worden. 

 
Resultaat van een klein half uurtje, tien minuten plukken.

 
 Het is het leukste als het mooi weer is natuurlijk

 
Struiken vol met lekkere frambozen die je, als ze niet zo mooi meer zijn ook zelf mag eten

 
Cool of niet? Witte frambozen smaken superzoet en zijn heel bijzonder
    

2 opmerkingen:

  1. Het klinkt echt heel erg leuk en het ziet er daar ook zo mooi uit! Ik wil meteen ook... (nee haha ik wil Parijs niet verlaten maar jww wat ik bedoel). Zou je het erg vinden als ik je na mijn afstuderen na-aap? ;) Ik ben benieuwd hoe je het verder nog gaat hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee! Doen! Het is echt leuk en het is heel simpel te regelen!

      Verwijderen