Pagina's

zaterdag 15 september 2012

København & resan



Hallå uit København!

Ik zit op het moment in mijn hostel, maar dat was vanochtend wel anders, ik zal even een beknopt verslag van mijn reis geven:

Om half acht Nederlandse tijd vertrok ik met de trein vanaf Utrecht. Ik had mijn plaats snel gevonden en had een coupeetje voor mij alleen, heel relaxed. Toen we bij de grens van Nederland en Duitsland kwamen, kwamen er ook douaniers binnen. Echt het stereotype douaniers: ze tikten op het raam met een zaklamp en schenen naar binnen om om mijn paspoort en verblijf te vragen. Het was best grappig dat er vervolgens een schoothondje snuffelde aan mijn koffer (drugshond?) en er -natuurlijk- niks aan de hand was. Maar bij de buren was het wel raak. Iemand had geen paspoort bij zich maar wel hasj... Blijkbaar zijn de controles niet voor niks! Wat er verder met deze man gebeurd is weet ik overigens niet.  

Doorgespoeld naar Hannover, waar de trein (inmiddels met twee Duitse coupégenoten) twee uur stil heeft gestaan. Alsof dat al niet vervelend genoeg was (het was vier uur 's nachts) vond één Duitse coupégenoot het nodig om er nog even drie uur - in het Duits, want hij dacht dat ik Duits was - over te zeuren. Zelfs toen ik probeerde te slapen hoorde ik nog: Scheisse!!!!! Zwei stunde verzögert!!!

Maar aan de lange treinreis zaten ook voordelen: De Kölner dom is echt mooi te zien vanuit de trein evenals Denemarken met zonsopgang.

 
Deense zee

Na trappen oplopen met mijn koffer omdat de roltrappen bij de trein het niet deden en vervolgens langs Nyhavn te tillen met 30 kilo gewicht, omdat er in Kopenhagen alleen maar kinderkopjes liggen, kwam ik eindelijk aan in mijn hostel! Ik heb een kamergenootje ontmoet: Pauline uit Frankrijk. 


Ik heb gelijk even de zware reis van me af gedoucht en ben naar de kleine zeemeermin gelopen. Het is echt super mooi weer! Ik gok zo'n 25 graden vandaag. En de kleine zeemeermin vond ik erg leuk om te zien, maar de rest van de omgeving was daarnaast ook de moeite waard. 
 
Nyhavn
De kleine zeemeermin vinden? Volg de massa...incl. rondvaartboot

 
Danish beauty

Amalienborg

 Een hondje met snor is een hondje aan de lijn

Hoe gaat het in Nederland? Allemaal gestemd? Ik ben zeer benieuwd naar de uitslag, die ga ik zeker morgenochtend bekijken op een Nederlandse nieuwssite, voordat ik Kopenhagen nog een dag bezoek.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten