Pagina's

zaterdag 27 oktober 2012

Typisch Zweeds

Fika met kanelbullar - Donald Duck heet Kalle Anka - De manier waarop Zweden ja zeggen en het lijkt alsof ze schrikken (hier staat het heel goed uitgelegd) - Algrens Bilar - Roeien op het meer

Boekenwinkels vol met Astrid Lindgren en Moomins - Winkels überhaupt vol met moomins - Mensen met een dikke bovenlip: snus - Lieve, behulpzame en bescheiden Zweden die zeggen geen Engels te kunnen maar het spreken als de beste 
 
Een kustlijn (het kattegat) vol met eilanden, adembenemend mooie en schattige eilanden - Eerder genoemde rode huisjes 

Het wordt koud in Zweden, zo vriest het al een aantal nachten en vandaag kwam het kwik niet boven nul uit. Maar met warme chocolademelk en hard werken is het niet koud. Nog een paar dagen en ik bevind me weer in het (ook koude?) Nederland, heel vreemd na een tijdje weg te zijn. En dan.. terug naar "realiteit"! Nieuws, tv, winkels op vijf minuten afstand, mensen, heeel erg veel mensen en wat minder natuur dan ik gewend ben afgelopen tijd ;). We zullen zien wat de uitkomst van deze formule zal zijn...  

 



6 opmerkingen:

  1. hihi mensen met een dikke bovenlip <3
    leuk lijstje, en zo fijn, Scandinavische kou. geniet nog maar even!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja koud is het hier inmiddels wel! Maar ik wil je best opwachten met warme chocolademelk hoor! :D

    En niet stoppen met bloggen wanneer je terug bent, dan heb ik een blog buddy! haha

    KUS
    Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moomins... ik móet echt in zweden gaan wonen ooit over honderd jaar met al mn honderd kinderen want dat mist nederland toch echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah je hebt een nieuwe header, supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen